Grijp je kans met infotainment video!

Bijna iedere ondernemer kan erover meespreken. Meestal gaat aan een openingsreceptie een hectische periode vooraf waarin maar weinig tijd over is om aan alles te denken.

De eerste zorg is altijd weer om bij de genodigden een eerste goede indruk na te laten, in de hoop dat de aanwezigen veel reclame voor je nieuwe zaak maken. Er is geen enkele reden om aan de goodwill of de bereidwilligheid van je vrienden, kennissen of familieleden te twijfelen.

Er bestaan wel twijfels over de klassieke methode van mond-tot-mondreclame. Als startende ondernemer heb je er geen controle over. Je kan maar beter kiezen voor de nieuwe digitale vorm van mond-tot-mondreclame. Dan ben je zeker dat de juiste inhoud wordt verspreid.

De oplossing is een combinatie van infotainment en viral video, maar deze keer in een professioneel gemonteerde videoclip van enkele minuten. Infotainment verbindt twee reclamedoelstellingen in één formule, namelijk informatie en entertainment. Viral betekent snel verspreiden. Met andere woorden, het moet zo vernieuwend zijn dat iedereen het filmpje graag wil delen.

Natuurlijk zit ook het officiële moment, dat je de knop indrukt of het lint doorknipt, in de clip verwerkt en ook een bondig overzicht van het aanbod voor de klant van morgen. Maar het ziet audiovisueel er zo flitsend uit dat de beelden heel spectaculair overkomen. Zo bereik je ontzettend veel mensen en dat is toch wel de meest efficiënte reclamestunt om goed van start te gaan.

CLN Producties maakt zulke filmpjes en heeft ook attributen ter beschikking om de opening heel spectaculair in beeld te brengen. Waarschijnlijk overbodig om nog te vermelden, zulke filmpjes gooien grote ogen op sociale media.

 

Geniet niet eenmaal, maar meermaals van een mooie gebeurtenis.

Het genot van een jubileum, een event of een topprestatie zindert altijd een tijdje na, maar sterft uiteindelijk toch een langzame dood. De hersenen van de mens zijn niet uitgerust om mooie momenten lang vast te houden. Foto’s poetsen het geheugen weliswaar op, maar het verhaal wordt met de tijd korter. Voor video geldt deze wetmatigheid niet. Een reportage blijft altijd even lang en legt elke gebeurtenis voor eeuwig haarfijn vast.

Er zijn nog redenen om voor een videoreportage te kiezen. Initiatiefnemers of organisatoren beleven hun activiteiten op een andere manier dan hun gasten. Daarom is het altijd prettig om achteraf even terug te blikken. Een videoreportage laat toe om dit te doen door de ogen van de modale bezoeker.
Videoreportages zijn ook uitermate geschikt om periodieke evenementen te promoten. Niets kan dat beter dan audiovisueel materiaal. Ook is het altijd fijn om beelden ter beschikking te hebben om achteraf een promotioneel filmpje te laten maken van dertig seconden tot enkele minuten. Wij leven in een digitaal tijdperk en internetcampagnes kunnen de belangstelling flink opkrikken.

Sponsoren of nieuwe medewerkers verlangen meestal naar tastbaar bewijsmateriaal. Dan is het altijd goed om een goed gemonteerde en een fijn afgewerkte videoreportage achter de hand te hebben. Evengoed willen zij hun merk, hun bedrijfsnaam of hun logo zo vaak als mogelijk verbonden zien met het evenement. Het is een kleinigheid om hun namen, logo of merk in de intro en in de aftiteling van videoreportage te verwerken.

Kort samengevat bieden videoreportages tal van voordelen, soms voordelen die niemand eerst voor mogelijk achtte. Denk maar even aan de mensen die belet waren en er niet bij konden zijn. Afwezigen zijn vaker nieuwsgieriger dan ze laten merken. Het geeft een goed gevoel wanneer je kan laten zien dat ze veel hebben gemist.

 

 

 

 

 

Minder spectaculair, maar zeker niet minder intens. 

Een gebeurtenis die mag tellen is het maken van een video biografie. Voor bedrijven die al aardig wat jaren meedraaien is dat zeker een aanrader. In een video biografie leg je de beklemtoon op de continuïteit van je bedrijf. Dat schept vertrouwen bij de consument.

Een video biografie kan ook een heel persoonlijk tintje meekrijgen. Dat is zeker zo bij familiebedrijven, waar vader of broers met zussen een mooi bedrijf uit de grond hebben gestampt.

Een bondig overzicht van een tijdperk is altijd een ingrijpende voorstelling op een huwelijksfeest, bij een jubileum of bij pensionering. Zo een film maakt de tongen los en ontsteekt elk feest in een veelvoud van gesprekken tussen jong en oud.

Nog persoonlijker kan ook. CLN Producties maakt ook autobiografieën, gezin- en familiebiografieën. Dergelijke producties zijn meer geschikt om in besloten kring te bekijken en zijn doorgaans meer bedoeld voor het nageslacht.

Welke indrukken in een video biografie ook worden nagelaten, het blijft altijd een waardevol instrument om herinneringen levendig te bewaren.